Znajdź nas na Facebook'u
Prawo wewnątrzszkolne
Praca szkoły
Organizacje w szkole
Dobre praktyki |
![]() |
![]() |
![]() |
Dobre praktyki to przedsięwzięcie, którego celem jest promowanie realizowanych działań zmierzających do upowszechniania różnorodnych form edukacji poprzez wymianę informacji, uczenie się od innych, popularyzowanie najlepszych rozwiązań. Dobrymi praktykami są wszelkie inicjatywy cykliczne lub jednorazowe, które pozwalają na skuteczną realizację zadań i osiąganie celów. Dobra praktyka to dążenie do poprawy poprzez uczenie się od innych, czyli porównywanie się z innymi, a następnie adoptowanie rozwiązań uznanych za wzorcowe.
Oto dobra praktyka realizowana w naszej szkole:
Dobra praktyka: Ocenianie Kształtujące szansą na skuteczne nauczanie. Cel podjętych działań: Podnoszenie osiągnięć uczniów, przygotowanie do uczenia się przez całe życie i wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez stosowanie przez nauczycieli oceniania kształtującego –oceniania pomagającego się uczyć. Opis dobrej praktyki: Ocenianie kształtujące to metoda nauczania i oceniania pomagająca uczniowi uczyć się . Nauczyciel stosujący ocenianie kształtujące :
Stosując ocenianie kształtujące nauczyciel planuje, obserwuje proces uczenia się, analizuje i interpretuje uzyskane informacje o przebiegu procesu i jego wynikach, przekazuje uczniom informację zwrotną dotyczącą ich pracy i osiągnięć. Informacje te pomagają uczniowi uczyć się oraz pozwalają mu być aktywnym i odpowiedzialnym uczestnikiem własnego procesu uczenia się. Pracując tą metoda nauczyciel również motywuje ucznia do nauki, ponieważ skupia się na postępach i osiągnięciach ucznia, a nie na podkreślaniu jego niepowodzeń, zachęca uczniów do nauki.
Scenariusze zajęć lekcyjnych z różnych przedmiotów z zastosowaniem oceniania kształtującego: Filmy
|